A Webes Ügysegéd szolgáltatás teljes körű elektronikus ügyintézési lehetőséget biztosít egyes közigazgatási ügytípusok esetén..
Erkölcsi bizonyítvány
- hatósági erkölcsi bizonyítvány igénylése
- hatósági erkölcsi bizonyítvány hiteles kiadásának ellenőrzése
- bűnügyi nyilvántartási rendszerben kezelt adatokkal kapcsolatos tájékoztatás
Jármű
- tulajdonosváltás bejelentése
- ideiglenes kivonás
- ideiglenes kivonás meghosszabbítása
- ideiglenes kivonásból történő visszahelyezés
- gépjárműadat-lekérdezés
- törzskönyv pótlása
Útlevél
- magánútlevél, szolgálati útlevél, hajós szolgálati útlevél elvesztésének, eltulajdonításának, megsemmisülésének bejelentése és az okmány pótlása iránti kérelem benyújtása
- második magánútlevél kiállítása iránti kérelem benyújtása
- meglévő útlevél igénylés/pótlás utólagos gyorsítása
Gyorsított eljárásban történő okmánykiállítás (3 napon vagy 7 napon belüli)
- útlevél
Külföldi letelepedés
- külföldön történő letelepedési szándék bejelentése
Külföldi lakcímváltozás
- külföldön élő magyar állampolgár külföldi lakóhely változásának bejelentése
Anyakönyvi kivonat kiállítása
- születési/házassági anyakönyvi kivonat kiállítása
Szállásadói ügyek
- szállásadó nyilatkozata a hozzájárulás módjáról
- előzetes hozzájárulás
- szállásadói értesítési szolgáltatás
Tájékoztatás a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban tárolt saját adatokról
- a kérelem előterjesztése elektronikus úton
Egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek
- Egyéni vállalkozói tevékenység megkezdése
- Egyéni vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentése
- Egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetése
- Egyéni vállalkozói tevékenység szünetelés utáni folytatása
- Egyéni vállalkozói tevékenység megszüntetése
- Egyéni vállalkozói igazolvány igénylése
- Egyéni vállalkozói igazolvánnyal kapcsolatos események bejelentése
- Hatósági bizonyítvány igénylése egyéni vállalkozásról
Az egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek kapcsán jelenleg itt tájékozódhat.
SZL adatletiltás/SZL adatletiltás visszavonása
- SZL adatletiltás/SZL adatletiltás visszavonása
Adatváltozásról értesítés küldése
- Adatváltozásról értesítés küldése
Személyazonosító igazolvány érvénytelenítése
- Személyazonosító igazolvány érvénytelenítése
Parkolási igazolvány
- Magánszemélyek részére kiadott parkolási igazolvány pótlása
- Magánszemélyek részére kiadott parkolási igazolvány cseréje
Okmánystátusz lekérdezés
- Okmánystátusz lekérdezés
Okmányérvényesség ellenőrzése
- Tájékoztatás személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolványok nyilvántartásából (Okmányérvényesség ellenőrzése)
Értesítési cím
- bejelentése
- módosítása
- megújítása
- törlése
- bejelentésének előzetes tiltása vagy az előzetes tiltás visszavonása
- bejelentéséhez kapcsolódó nyilatkozat megtétele, visszavonása vagy módosítása
- értesítés csomag létrehozása, módosítása vagy visszavonása
A szolgáltatás (bizonyos ügytípusok esetében) a Központi Azonosítási Ügynök (röviden KAÜ) szolgáltatáson keresztül vehető igénybe, tehát vagy Ügyfélkapu-regisztrációval, vagy Telefonos Azonosítási szolgáltatásra vonatkozó regisztrációval szükséges hozzá rendelkezni.
Az ügyintézés menete
1. Új kérelem indítása és bejelentkezés.
A szolgáltatás a Központi Azonosítási Ügynök (röviden KAÜ) szolgáltatáson keresztül vehető igénybe, tehát vagy Ügyfélkapu-regisztrációval, vagy Telefonos Azonosítási szolgáltatásra vonatkozó regisztrációval szükséges rendelkeznie.
2. Személyes adatok megadása az első belépéskor (viszontazonosítás).
Figyelem! Amennyiben a megadott adatokban változás történt, akkor a Webes Ügysegéd felületén korábban megadott adatokat is módosítania szükséges.
3. Kérelem összeállítása.
A sikeres azonosítást követően megjelenik a kiválasztott ügytípushoz tartozó űrlap, amelynek mezőit értelemszerűen kell kitöltenie.
4. Elektronikus fizetés (ha szükséges)
Az űrlap helyes kitöltését követően – amennyiben az eljárás illeték- vagy díjköteles – a Webes Ügysegéd megjeleníti az elektronikus fizetési felületet. A rendszer kétféle fizetési módot támogat:
- Banki átutalás,
- Online bankkártyás fizetés.
5. Kérelem benyújtása
A kérelem benyújtásával az ügy intézése megkezdődik, amelyet a Webes Ügysegéd visszaigazol.
Figyelem! A kérelem azt követően válik benyújthatóvá, miután a bank igazolása a befizetésről megérkezett a Webes Ügysegédbe.
6. Kérelem státusza
Ismételt bejelentkezéssel – a Kérelmeim, nyilatkozataim menüpontra kattintva - akár utólag is megtekinthetők a Webes Ügysegédből indított ügyek és azok ügyintézésének állása.
Segítség: 1818 (vagy +36 1 550 1858) / 1.3.2. menüpontok
E-mail: 1818@1818.hu