Hírek

Elérhetőségek

WEBES ÜGYSEGÉD-Elektronikus ügyintézési szolgáltatás magánszemélyeknek

A Webes Ügysegéd szolgáltatás teljes körű elektronikus ügyintézési lehetőséget biztosít egyes közigazgatási ügytípusok esetén..

Erkölcsi bizonyítvány

  • hatósági erkölcsi bizonyítvány igénylése
  • hatósági erkölcsi bizonyítvány hiteles kiadásának ellenőrzése
  • bűnügyi nyilvántartási rendszerben kezelt adatokkal kapcsolatos tájékoztatás

Jármű

  • tulajdonosváltás bejelentése
  • ideiglenes kivonás
  • ideiglenes kivonás meghosszabbítása
  • ideiglenes kivonásból történő visszahelyezés
  • gépjárműadat-lekérdezés
  • törzskönyv pótlása

Útlevél

  • magánútlevél, szolgálati útlevél, hajós szolgálati útlevél elvesztésének, eltulajdonításának, megsemmisülésének bejelentése és az okmány pótlása iránti kérelem benyújtása
  • második magánútlevél kiállítása iránti kérelem benyújtása
  • meglévő útlevél igénylés/pótlás utólagos gyorsítása

Gyorsított eljárásban történő okmánykiállítás (3 napon vagy 7 napon belüli)

  • útlevél

Külföldi letelepedés

  • külföldön történő letelepedési szándék bejelentése

Külföldi lakcímváltozás

  • külföldön élő magyar állampolgár külföldi lakóhely változásának bejelentése

Anyakönyvi kivonat kiállítása

  • születési/házassági anyakönyvi kivonat kiállítása

Szállásadói ügyek

  • szállásadó nyilatkozata a hozzájárulás módjáról
  • előzetes hozzájárulás
  • szállásadói értesítési szolgáltatás

Tájékoztatás a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban tárolt saját adatokról

  • a kérelem előterjesztése elektronikus úton

Egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek

  • Egyéni vállalkozói tevékenység megkezdése
  • Egyéni vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentése
  • Egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetése
  • Egyéni vállalkozói tevékenység szünetelés utáni folytatása
  • Egyéni vállalkozói tevékenység megszüntetése
  • Egyéni vállalkozói igazolvány igénylése
  • Egyéni vállalkozói igazolvánnyal kapcsolatos események bejelentése
  • Hatósági bizonyítvány igénylése egyéni vállalkozásról

Az egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek kapcsán jelenleg itt tájékozódhat.

SZL adatletiltás/SZL adatletiltás visszavonása

  • SZL adatletiltás/SZL adatletiltás visszavonása

Adatváltozásról értesítés küldése

  • Adatváltozásról értesítés küldése

Személyazonosító igazolvány érvénytelenítése

  • Személyazonosító igazolvány érvénytelenítése

Parkolási igazolvány

  • Magánszemélyek részére kiadott parkolási igazolvány pótlása
  • Magánszemélyek részére kiadott parkolási igazolvány cseréje

Okmánystátusz lekérdezés

  • Okmánystátusz lekérdezés

Okmányérvényesség ellenőrzése

  • Tájékoztatás személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolványok nyilvántartásából (Okmányérvényesség ellenőrzése)

Értesítési cím

  • bejelentése
  • módosítása
  • megújítása
  • törlése
  • bejelentésének előzetes tiltása vagy az előzetes tiltás visszavonása
  • bejelentéséhez kapcsolódó nyilatkozat megtétele, visszavonása vagy módosítása
  • értesítés csomag létrehozása, módosítása vagy visszavonása

A szolgáltatás (bizonyos ügytípusok esetében) a Központi Azonosítási Ügynök (röviden KAÜ) szolgáltatáson keresztül vehető igénybe, tehát vagy Ügyfélkapu-regisztrációval, vagy Telefonos Azonosítási szolgáltatásra vonatkozó regisztrációval szükséges hozzá rendelkezni.

 

Az ügyintézés menete

1. Új kérelem indítása és bejelentkezés.

A szolgáltatás a Központi Azonosítási Ügynök (röviden KAÜ) szolgáltatáson keresztül vehető igénybe, tehát vagy Ügyfélkapu-regisztrációval, vagy Telefonos Azonosítási szolgáltatásra vonatkozó regisztrációval szükséges rendelkeznie.

2. Személyes adatok megadása az első belépéskor (viszontazonosítás).

 Figyelem! Amennyiben a megadott adatokban változás történt, akkor a Webes Ügysegéd felületén korábban megadott adatokat is módosítania szükséges.

3. Kérelem összeállítása.

A sikeres azonosítást követően megjelenik a kiválasztott ügytípushoz tartozó űrlap, amelynek mezőit értelemszerűen kell kitöltenie.

4. Elektronikus fizetés (ha szükséges)

Az űrlap helyes kitöltését követően – amennyiben az eljárás illeték- vagy díjköteles – a Webes Ügysegéd megjeleníti az elektronikus fizetési felületet. A rendszer kétféle fizetési módot támogat:

  • Banki átutalás,
  • Online bankkártyás fizetés.

5. Kérelem benyújtása

A kérelem benyújtásával az ügy intézése megkezdődik, amelyet a Webes Ügysegéd visszaigazol.

Figyelem! A kérelem azt követően válik benyújthatóvá, miután a bank igazolása a befizetésről megérkezett a Webes Ügysegédbe.

6. Kérelem státusza

Ismételt bejelentkezéssel – a Kérelmeim, nyilatkozataim menüpontra kattintva - akár utólag is megtekinthetők a Webes Ügysegédből indított ügyek és azok ügyintézésének állása.

 

Tájékoztató

Segítség: 1818 (vagy +36 1 550 1858) / 1.3.2. menüpontok

E-mail: 1818@1818.hu