Hírek

Elérhetőségek

Szervezeti felépítés

A Jászkarajenői Polgármesteri Hivatal - önálló jogi személyiséggel nem rendelkező - egy titkárságból és három belső csoportból álló szerv. A Polgármesteri Hivatalhoz tartozik szervezetileg a közterület-felügyelő.

 

A Polgármesteri Hivatal belső tagozódása:

 

 

A Polgármesteri Hivatali csoportok valamint a közterület-felügyelő közvetlenül a jegyző irányítása alatt áll.

 

  1. A jegyző:

 

  • vezeti a Polgármesteri Hivatalt, felelős a Hivatal működéséért, és gazdálkodásáért
  • biztosítja a Hivatal működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket
  • képviseli a Hivatalt külső szervek előtt
  • tervezi, szervezi, irányítja és ellenőrzi a Hivatal szakmai és gazdasági működésének valamennyi területét,
  • gyakorolja a munkáltatói jogokat,
  • ellátja a Hivatal működését érintő jogszabályokban, önkormányzati rendeletekben és döntésekben a vezető részére előírt feladatokat,
  • megszervezi a Hivatal belső ellenőrzését,
  • felelős a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzési rendszer  működtetéséért,
  • elkészíti a Hivatal SZMSZ-ét, kötelezően előírt szabályzatait, továbbá a Hivatal működését segítő egyéb szabályzatokat, rendelkezéseket,
  • kapcsolatot tart a részben önállóan gazdálkodó Intézményegységekkel, helyi, területi és országos szakmai szervezetekkel, intézményekkel,
  • kapcsolatot tart nemzetközi intézményekkel, szervezetekkel,
  • támogatja a Hivatal munkáját segítő testületek, civilszervezetek, közösségek tevékenységét,
  • folyamatosan értékeli a dolgozók, a szervezeti egységek, a Hivatal tevékenységét, munkáját.

 

  1. Titkárság

 

  • ellátja a Polgármesteri Hivatal iktatási, ügyirat-kezelési feladatait,
  • a testületi előterjesztéseket elektronikus formában eljuttatja a képviselőkhöz,           
  • külön ügyfélszolgálati teret működtet ügyfél-pulttal és állandó ügyintézővel,

 

  1. Pénzügyi csoport

 

  • előkészíti, végrehajtja (a végrehajtást ellenőrzi) a polgármester és a jegyző hatáskörébe tartozó ügyeket,
  • közreműködik a képviselő- testület gazdasági programjának előkészítésében, végrehajtásában,
  • előkészíti az éves költségvetési koncepciót, javaslatot, költségvetési rendeletet,
  • közreműködik a jóváhagyott költségvetési rendelet végrehajtásában,
  • gondoskodik az intézmények pénzellátásáról,
  • bonyolítja a költségvetésben jóváhagyott beruházási, felújítási feladatokat,
  • előkészíti az éves költségvetési rendelet módosítását,
  • összeállítja az éves, féléves, háromnegyedéves költségvetési beszámolókat,
  • rendszeresen információ szolgáltat az önkormányzat költségvetési gazdálkodásáról,
  • ellátja a Polgármesteri Hivatal irányítása alá tartozó önállóan működő intézmények egyes gazdálkodási feladatait,
  • közreműködik az önkormányzat és az intézmények számviteli rendjének kialakításában, ellátja annak feladatait,
  • előkészíti az önkormányzat és Polgármesteri Hivatal irányítása alá tartozó önállóan működő intézményei éves költségvetési pénzmaradvány megállapítását,
  • adatokat szolgáltat az intézményi törzsadattár folyamatos karbantartásához,
  • közreműködik intézmény, más gazdálkodó szerv alapításában, átszervezésében, megszüntetésében,
  • közreműködik az önkormányzat hitelfelvételében,
  • szükség szerint javaslatot tesz az átmeneti gazdálkodásra vonatkozó szabályokra,
  • közreműködik az önkormányzat által alapított gazdálkodási szervek ellenőrzésében,
  • ellátja a Polgármesteri Hivatal operatív költségvetési, gazdálkodási feladatait, gondoskodik a Községháza üzemeltetéséről,
  • gondoskodik az ideiglenesen szabad pénzeszközök kamatozó betétként való elhelyezéséről,
  • előkészíti a pénzintézettel kötendő szerződéseket,
  • gondoskodik az önkormányzat lakásalapjának gazdálkodási feladatairól,
  • biztosítja az önkormányzat, mint adóalany adózási kötelezettségének teljesítését,
  • gondoskodik az önkormányzat gazdálkodásával összefüggő operatív, analitikus számviteli nyilvántartások vezetéséről,
  • ellátja a házipénztárral összefüggő feladatokat,
  • biztosítja az önkormányzatot megillető bevételek beszedését,
  • számítógépes rendszer alapján nyilvántartja és kezeli az önkormányzat tulajdonában lévő vagyontárgyakat,
  • gondoskodik az ingatlan vagyonkataszter vezetéséről,
  • gondoskodik a tulajdonba tartozó vagyon kezeléséről, nyilvántartásáról, leltározásáról, a készletgazdálkodásról,
  • közreműködik a vagyonhasznosítási szerződések összeállításában,
  • közreműködik az önkormányzat kommunális feladatainak ellátásában,
  • ellátja a község energiaellátásával kapcsolatos teendőket,
  • megszervezi a helyi útfenntartással, karbantartással felmerülő teendőket,
  • ellátja az egészségügyi igazgatási feladatokat,
  • ellátja a közoktatási, közművelődési, továbbá más kulturális tevékenységekkel kapcsolatos igazgatási feladatokat,
  • előkészíti a munkáltatói jogkörbe tartozó döntéseket,
  • kapcsolatot tart a MÁK-al,
  • közreműködik a kistérségi és az önkormányzatot érintő társulási feladatok ellátásában,
  • működteti a kistérség valamennyi településével közösen az e-Önkormányzati informatikai rendszert, az ahhoz kapcsolódó közigazgatási szolgáltatásokat, az on­line ügyintézést,
  • közreműködik önkormányzati pályázatok elkészítésében,
  • segíti az önkormányzattal együttműködő civil szervezetek adminisztrációját,
  • ellátja a Pénzügyi és Gazdaságfejlesztési Bizottság adminisztrációját.

  1.  Hatósági csoport

 

  • előkészíti, végrehajtja a polgármester és a jegyző hatáskörébe tartozó ügyeket,
  • eljár a helyi adók, a gépjárműadó, továbbá az adók módjára behajtandó köztartozások ügyében,
  • közreműködik a helyi adóról szóló rendelet előkészítésében,
  • intézi a jegyző hatáskörébe tartozó elsőfokú építéshatósági ügyeket,
  • kezdeményezi a községrendezési terv felülvizsgálatát, módosítását,
  • nyilvántartja az ingatlanok tulajdoni lapjait,
  • ellátja a polgárvédelmi igazgatással kapcsolatos önkormányzati teendőket,
  • számítógépes nyilvántartással vezeti a lakcím és népesség-nyilvántartást, címnyilvántartást
  • gondoskodik az anyakönyvi igazgatásról, kezeli az ASZA rendszert
  • intézi a jegyző hatáskörébe tartozó elsőfokú gyámügyeket,
  • részt vesz a hagyatéki ügyekkel kapcsolatos eljárásban,
  • ellátja a szociális és a gyermekvédelemmel kapcsolatos ügyintézést,
  • közreműködik a gyermek- és ifjúságvédelmi ügyek helyi koordinálásában,
  • részt vesz a házi szociális gondoskodás intézményi működtetésében,
  • előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó szociális önkormányzati hatósági ügyeket,
  • ellátja a helyi foglalkoztatáspolitikával kapcsolatos önkormányzati feladatokat,
  • kezeli a személyi anyagokat, nyilvántartásokat,
  • kapcsolatot tart a MÁK-al
  • kapcsolatot tart fenn a társadalombiztosítási szervekkel,
  • ellátja az önkormányzat hatáskörébe tartozó választással kapcsolatos feladatokat,
  • kiállítja a hatósági bizonyítványokat, hatósági ellenőrzéseket végez,
  • működteti a kistérség valamennyi településével közösen az e-Önkormányzati informatikai rendszert, az ahhoz kapcsolódó közigazgatási szolgáltatásokat, az on-line ügyintézést,
  • segíti az önkormányzattal együttműködő civil szervezetek adminisztrációját,

 

  1. Műszaki csoport

 

  • előkészíti, végrehajtja a polgármester és a jegyző hatáskörébe tartozó ügyeket,
  • ellátja a közterület-használattal, illetve a területfelhasználással kapcsolatos feladatokat,
  • közreműködik a telekalakítással kapcsolatos területrendezésben,
  • közreműködik a birtokvitás ügyek elintézésében,
  • ellátja az önkormányzat feladatkörébe tartozó ipari és kereskedelmi igazgatással kapcsolatos hatásköröket,
  • végzi a közhasznú munkavállalók munkaerő-gazdálkodást érintő, illetve alkalmazásukkal összefüggő teendőket,
  • gondoskodik a munkavédelemről és a Községháza tűzvédelméről,
  • ellátja a mozgáskorlátozottak közlekedési támogatásával a kapcsolatos ügyintézést,
  • közreműködik a kistérségi és az önkormányzatot érintő társulási feladatok ellátásában,
  • közreműködik önkormányzati pályázatok elkészítésében,
  • ellátja a Polgármesteri Hivatali információs rendszer kialakításával és működtetésével kapcsolatos feladatokat,

 

  1. Közterület-felügyelő:

 

A Felügyelő rendeltetése:

Az önkormányzati törvény, továbbá a Felügyeletről szóló helyi rendelet értelmében a közterületi rend és tisztaság, az épített és természeti környezet védelme, illetve a kerület közrendjének és közbiztonságának védelmében, valamint az állategészségügyi és állattartási jogszabályokban meghatározott feladatok ellátása.

A felügyelő feladatait és hatáskörét jogszabályok, a képviselő-testület, és a jegyző rendelkezései határozzák meg. Részletes feladatait munkaköri leírások tartalmazzák.

 

A Felügyelő feladatai:

 

  • a közterületek jogszerű használatának, a közterületen folytatott engedélyhez, illetve útkezelői hozzájáruláshoz kötött tevékenység szabályszerűségének ellenőrzése,
  • a közterület rendjére és tisztaságára vonatkozó, jogszabály által tiltott tevékenység megelőzése, megakadályozása, megszakítása, megszüntetése, illetve szankcionálása,
  • közreműködés a közterület, az épített és a természeti környezet védelmében,
  • közreműködés a bűnmegelőzési feladatok megvalósításában, a kerület közbiztonsága és a közrendjének védelmében,
  • közreműködés az önkormányzati vagyon védelmében,
  • az önkormányzat által megjelölt objektum őrzés-védelmi feladatainak ellátása,
  • az üresen álló önkormányzati ingatlanok járőrszolgálattal történő ellenőrzése,
  • közterületen megrendezésre kerülő önkormányzati rendezvények élőerős biztosítása.
  • közreműködés a köztisztaságáról szóló önkormányzati rendelet végrehajtásának ellenőrzésében,
  • közreműködés állat-egészségügyi és ebrendészeti feladatok ellátásában, a kutyák egyedi azonosítására szolgáló kutyachip meglétének ellenőrzése, hiánya esetén eljárás kezdeményezése,
  • jogellenes állapot jelzése, intézkedések kezdeményezése, ha a szükséges eljárás más hatóság körébe tartozik (pl. a közterületen jogosulatlanul, jogszabályellenesen elhelyezett tárgyak, építmények eltávolításának kezdeményezése),
  • a közút kezelőjének megbízása alapján, a közterületen tárolt üzemképtelen járművek eltávolítása iránti intézkedés,
  • külön jogszabályokban meghatározottak szerint járművek elszállítása,
  • a hatékony feladatellátás érdekében együttműködés az igazgatási és civil szervezetekkel,
  • a helyi közutakon, a helyi önkormányzat tulajdonában álló közforgalom elől el nem zárt magánutakon, valamint tereken, parkokban és egyéb közterületen a közúti járművel történő várakozási közszolgáltatás (a továbbiakban: parkolás) biztosítása,